bazarnews

کد خبر: ۹۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد؛
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی خبر پروار بندی مرغ گوشتی، با استفاده از اضافه کردن مواد مخدر تریاک در آب مرغ‌ها را تکذیب کرد.
گروه کشت وصنعت بازار نیوز- سعید ترکاشوند؛ اخیر در فضای مجازی کلیپی در حال پخش شدن است که در آن مجری شبکه سلامت رسانه ملی به نقل از رئیس سازمان دامپزشکی بیان می‌کند که برخی از مرغداران برای پروار بندی و افزایش وزن مرغ‌های گوشتی در درون آب آن‌ها تریاک ریخته و پس ازافزایش وزن، مرغ‌ها را برای کشتار به کشتارگاه ارسال می‌کنند.

در همین راستا «محمد علی کمالی سروستانی» مشاور ارشد اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با بازارنیوز، این مسئله را تکذیب و پیرامون آن اظهار کرد: این خبر متعلق به ۲ سال ونیم پیش است و اسامی ذکر شده افرادی هستند که سالهاست که دیگر در اتحادیه حضور ندارند و یکی از نام‌های بیان شده در این برنامه متعلق به کسی است که سه سال است در اتحادیه هیچ سمتی ندارد و در همان مقطع زمانی این خبر را تکذیب کرده بود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغ گوشتی خاطرنشان کرد:در همان برهه زمانی، سازمان دامپزشکی و اتحادیه مرغ گوشتی این خبر را با قاطعیت تکذیب کرد و اکنون نمی‌دانم که چرا برای بار دیگر وهمزمان با روز دامپزشکی این موضوع مطرح شده است و باید دید این افراد از مطرح این مسئله چه اهدافی در سر دارند.

وی تاکید کرد: پروار بندی مرغ گوشتی با چنین روشنی نه منطقی است و نه عملیاتی و به نظر می‌رسد این اقدام ناشی از فکر‌های بیماری است که دوست دارند جامعه را دائما دچار تشویش کنند؛ مسئله بدتر این است که بسیاری از افراد چنین اکاذیبی را در رسانه و مجلات منتشر می‌کنند و همین مسئله خود جای تاسف دارد.

کمالی در پایان متذکر شد: اگر این ماده مخدر چنین ویژگی دارد پس باید افراد معتاد هم از جثه بزرگ و چاقی برخوردار شده باشند؛ درحال حاضر بازرسی خود اتحادیه مرغ گوشتی هم برای مقابله با چنین اقداماتی، نظارت قابل قبولی دارد، ولی برای بار دیگر تاکید می‌کنم این مسئله به هیچ وجه عملیلتی و علمی نیست.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: